The life of a MODOfan

Alla inlägg under januari 2010

Av Therése - 16 januari 2010 00:19

Idag presenterades den finske backen Samuli Suhonen som klar för Modo Hockey. Suhonen var strax före jul aktuell för Brynäs då Brynäs ville ha honom och hans finska klubb (Pelicans) var redo att släppa honom, men han ville då stanna.

Vet inte så mycket om denne spelaren så jag ska för nuvarande inte kommentera om jag tycker att denna värvning är ett bra eller dåligt val av sportchef Fredrik Andersson. Vet dock att killen verkar vara hyfsat liten, 178 cm och 83 kg, absolut i minsta laget för en hockeyspelare... Han är även 30 år och inget "framtidslöfte" precis. Men jag antar att han är tänkt att spela säsongen ut bara här i Modo.

Fredrik Andersson säger dock att han hoppas på att hitta en stor back att kompletera Suhonen med.

Av Therése - 16 januari 2010 00:03

På grund av att jag praktiskt taget levt mitt i ett renoveringskaos den senaste tiden då vi fått vår lägenhet totalrenoverad samt att jag har varit väldigt upptagen med att plugga inför en tenta som jag hade igår så har det blivit väldigt lite bloggande den senaste tiden som ni kanske förstår.

Men nu när tentan är bortgjord samt att renoveringen av vår lägenhet är klar så hoppas jag att få lite mer tid till att blogga.

Av Therése - 9 januari 2010 18:55

Lite kort om matchen:

Modo gör en överlägset bättre match en den senaste mot Djurgården

Marco Tuokko är riktigt på gång nu då han gjorde sitt andra mål för säsongen denna matchen, och hans första mål kom just i ovan nämda matchen mot Djurgården.

Modo totalt överglänser Rögle i delar av matchen men klarar inte av att hålla en jämn nivå på prestationerna under hela matchen.¨

Rögle vinner till slut matchen i sudden death med 4-3

Rögle går då om Södertälje i tabellen och upp på en 11e plats, dock är Södertäljes match mot HV71 ej färdigspelad ännu.

Modo behåller sin 9onde plats och ökar avstånde ned till 10an Timrå som förlorade sin match.

Av Therése - 7 januari 2010 01:22

Har inte "bloggat" något idag, men det beror på att jag har haft fullt upp med annat.


Först och främst vaknade jag lite senare än vad jag hade tänkt med tanke på att jag satt uppe och kollade på JVM-finalen mellan Kanada och USA till klockan var 5-5:30.En match som var helt otroligt bra och spännande btw.


Så när jag väl vaknade så var det bara att skynda sig att packa ihop allting som låg utspritt över hela mitt rum och sedan tog jag bussen upp till Umeå då jag börjar skolan här uppe imorgon.


Känner att det är hyfsat kallt ute nu och när min pappa skjutsade mig till bussen så var det -27 grader efter vägen *burr*


Nu verkar jag även ha slut med batteri i mitt tangentbord då det reagerar väldigt segt så det är dags för mig att säga god natt så får jag återkomma imorgon, förhoppningsvis med ett matchreferat ifrån DIF-Modo :)

Av Therése - 6 januari 2010 04:48

Schweiz målvakt blir utnämnd till JVMs bästa målvakt... Why..?


Markström har varit mycket bättre bl.a

JVM
Av Therése - 6 januari 2010 04:41

Kanada tar inte ett ytterligare JVM guld utan förlorar med 5-6 mot USA i sudden.   

JVM
Av Therése - 6 januari 2010 01:32

Såg att jag hade många träffar på min blogg från folk som sökt efter JVMs poängliga.


Det blogginlägget som länkades till där är ett inlägg där jag hade publicerat förra årets poängliga.


Om du söker poängligan för årets JVM kan du kolla in på denna länken: http://www.iihf.com/de/channels0910/wm20/statistics.html


Klickar man på "Scoring Leaders" under rubriken "PLAYERS STATISTICS" så har man poängligan. På den sidan finns även annan rolig statistik som skytteligan, +/- ligan, utvisningsligan (osv.) i JVM år 2009/2010


Hoppas att jag kunde vara till hjälp för någon   


edit. om man är intresserad av statistik får tidigare års JVM så kan man gå in på denna sidan: http://www.iihf.com/iihf-home/history/past-tournaments.html och välja det år som man är intresserad av och sedan välja turnering. Sedan finns statistiken under "STATISTICS" på topbannern.

JVM
Av Therése - 6 januari 2010 01:14

Jag ville bara få detta sagt:


JVM är inte JVM utan Niklas Wikegård och Chris Härenstam!


Niklas fick fråga av Chris vad han gav sig själv för betyg under turneringen på en 5 gradig skala och Niklas sa 5.


Jag håller med till tusen!


Jag är inget större Wikegårds fan utanför JVM, även då han ska ha cred för att han vågar säga de saker han säger och faktiskt ha en egen åsikt. Men i ett JVM är han totalt outbytbar.


Chris Härenstam får också en 5a av mig, mycket pga. att han passar så bra ihop med Wikegård, men han är inte dålig själv heller.


Så jag hoppas att SVT inser detta och låter Chris och Niklas köra JVM i många år framöver :)

JVM

Presentation


Denna bloggen kommer handla mycket om sport och med huvudfocuset på hockey, elitserien och Modo. Dock så kommer det nog att kryddas med lite annat också.

Kommentera gärna inläggen :)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards