The life of a MODOfan

Alla inlägg under november 2009

Av Therése - 29 november 2009 00:07

www.hockeyligan.se så finns det en funktion där man kan tippa återstående matcher i elitserien (antingen alla eller en del av dem) och så får man se hur tabellen skulle se ut efter de matcherna om resultatet skulle bli så.


Den funktionen är användbar i slutet av en serie med få omgångar kvar då man lite enklare kan tippa matcherna än vad det är idag när det är så pass många omgångar kvar.


Men såhär mitt i säsongen och när Modo inte ligger på den bästa placeringen så kan man ju även passa på att drömma lite med hjälp av "beräkna tabell"-funktionen :p


T.ex så har jag tippat matcherna 11 omgångar framöver och fick fram en väldigt "rolig" tabell. Ingen tabell som jag skulle säga nej till i alla fall :D


Här är tabellen:
(inom parantes = plats och poäng idag)

#LagPoäng
1(12)Modo61(28)
2(2)Skellefteå60(44)
3(3)Färjestad59(44)
4(1)HV 71 58(49)
5(6)Luleå57(37)
6(4)Linköping 51(41)
7(7)Frölunda48(34)
8(5)Djurgården46(37)
9(9)Brynäs46(30)
10(8)Rögle46(32)
11(11)Södertälje44(29)
12(10)Timrå40(30)

 

Av Therése - 28 november 2009 23:32

Kvällens match var helt underbar :) Det enda negativa som man kunde tänka på innan matchen var att man var fast hemma i soffan och inte kunde vara med i arenan för det verkade vara en grym stämning där.

Sedan så gjorde man ett smart/bra drag när man valde ett sätta Peter Forsberg-Niklas Sundström-Markus Näslund som första kedja till lineupen så att de fick hyllas och det var roligt att man gjorde de sista tre spelarpresentationerna (Foppa, Susse, Macke) riktigt långa så att klacken riktigt hade tid att hylla spelarna. + till personen/personerna som bestämde det.

Matchen som sådan innehöll det mesta, även några saker som man hade kunnat varit utan...

Men vi vann :D och det känns grymt skönt i det läge vi är i, men självklart så är ju Timrå också tvugna att vinna + att brynäs bums ska ta poäng, så vi ligger fortfarande sist i tabellen... Men nu är det tätt där nere kring strecken och om killarna som gjorde comeback idag får några fler matcher i kroppen och vi får tillbaka några ifrån skadelistan så ser det ljust ut för Modo :)

Dock så känns det inte så lovande att Per Svartvadet var tvungen att åka till sjukhuset efter matchen för att röntga något... Håller tummarna för att han är okej...

Av Therése - 28 november 2009 16:53

Ikväll gör Markus Näslund och Niklas Sundström comebacker i Modo. Även Peter Forsberg gör comeback efter sin sjukdom. Och var kommer jag att vara...? Hemma i soffan av alla j*vla ställen...

Detta pga. att mitt internet inte har fungerat de senaste dagarna varav att jag inte har kunnat beställt en biljet...

Detta känns yttert irriterande och man vill bara strypa någon hos internetleverantören, men tydligen så står det väl i kontraktet att de har x antal arbetsdagar på sig att fixa fel...
HALLÅ!! Efter några dagar utan internet så är man ju på väg att ta livet av sig...

Inte för att det tog livet av mig precis men i torsdags så var jag tvungen att cyckla 8,5 km i mörker, snålblåst och regn för att kunna se hockey...

Av Therése - 28 november 2009 16:51

edit: Duktigt om man kan publicera inläggen istället för att spara dem som utkast...

 

Ikväll spelas det 6 matcher i hockeyns elitserie och det innebär att det är full omgång.

Kl. 16:00 är det nedsläpp i fem av matcherna:
Skellefteå - HV71
Timrå - Linköping
Färjestad - Södertälje
Frölunda - Djurgården
Brynäs - Luleå

Medans kvällens huvudmatch Modo - Rögle har nedsläpp kl. 18:30.

Jag har inte läst på så mycket ang. form, skadeläge osv. för alla lag så jag känner mig inte tillräckligt upplyst för att tippa matcherna. Istället tänkte jag berätta hur jag vill att matcherna ska sluta, eller i alla fall vilka som ska vinna/förlora.

Skellefteå - HV71 Då dessa lag ligger så långt ifrån oss (Modo) i serietabellen så har det ju ingen större betydelse utifrån den synvinkeln. Men jag skulle gärna se att Skellefteå vann denna matchen så att vi kan täta ihop tabellen lite.
Timrå - Linköping Känns lite att välja mellan pest och kollera här med att säga vilka jag vill ska vinna... Jag vill egentligen inte att något lag ska vinna, men mer än det så vill jag att Timrå inte ska ta några poäng, och det leder till att jag skulle "vilja" se att Linköping vinner denna match (oj, vad det tar emot att skriva så...)
Färjestad - Södertälje Snälla, snälla Färjestad ta och vinn denna matchen nu.
Frölunda - Djurgården Har inget större behov att tippa denna match, får gärna sluta oavgjord.
Brynäs - Luleå Komigen nu Luleå, slå Brynäs med björnslag.

Modo-Rögle Behöver jag ens skriva hur jag vill att denna match ska sluta? Självklart med en överlägsen Modoseger :D

Av Therése - 25 november 2009 20:28

Vill bara tipsa alla om att nu på lördag så upprepar modos supporterförening Lumberjacks förra årets stora succé med en "INVASION STÅPLATS".


Tanken är att fylla ståplats med folk och att fylla arenan med sång.


Dagen börjar kl. 13:30 på torget i Övik där de delas ut biljetter till de som inte redan har ståplatsbiljet och sedan drar det av mot Harrys kl 14:00. Där blir det mat och underhållning tills man ca kl. 17:30 gemensamt vandrar mot Swedbank arena (eller Fjällräven center om man så vill :p). (Inget krav att man äter mat där).


Det finns platser kvar med sista anmälningsdag för maten är 26 November 09.00 och för biljetter 27 november kl 17.00 så om du inte har anmält dig än så är det dags att göra det nu! :)

Mer information finns på lumberjacks hemsida.


NU FULLER VI BANKEN!!!!


Väl mött!


INVASION STÅPLATS!

Av Therése - 25 november 2009 20:20

Idag kan man läsa på ÖAs hemsida (Örnsköldsviks allehanda) att Morten Madsen säger att han trivs i Modo Hockey och i Örnsköldsvik och hoppas på att få stanna kvar efter att hans tryout-kontrakt går ut om tre veckor.

Jag hoppas självklart att Modo väljer att förlänga Madsens kontrakt och det tror jag även att majoriteten av modosupportrarna vill också. Jag tror att Madsen kan bli en viktig kugge i kommande års lagbyggen och om Modo ska fortsätta att dra på sig så pass många skador som man har gjort hitills, resten av säsongen, ja då lär han även behövas denna säsong.

Men jag hoppas att man förlänger kontraktet minst över nästa säsong, för så jäkla dyr kan han ju ändå inte vara... Kanske ett 2+1 års kontrakt vore lämpligt.

Av Therése - 25 november 2009 20:03

Det har hänt mycket runt Modo den senaste tiden, och det senaste är att man idag presenterade en ny storsponsor som går in och tar över "namnet på arenan" efter Swedbank arena.


Detta innebär att fr.o.m 1 januari så kommer Swedbank arena vara Fjällräven center. Det avtalet som Modo skrivit med Fjällräven sträcker sig över 10 år framöver och utöver att man köpt upp arenanamnet så kommer även spelarnas hjälmar (ifrån A-lag till juniorer och damer) prydas av fjällrävenloggan.


Min åsikt i det hela är att jag ser det som en positiv sak, och även om arenanamnet inte ligger helt rätt i munnen än så hinner man nog vänja sig innan 1 januari. Hade dock gärna sett att man valt att kalla det för Fjällräven arena istället, då man i folkmun kallar Swedbank arena för just arenan.


Montage över hur arenan kan/kommer att se ut:

Fjallraven_Center.jpg

källa: www.modohockey.se

Av Therése - 19 november 2009 01:00

Sitter och läser lite grejer om Modo och kom över detta förslag på en PP kedja:


Foppa-Susse-Macke-Pikkarainen-MZA

(dvs. Peter Forsberg, Niklas Sundström, Markus Näslund, Hannu Pikkarainen och Mats Zuccarello Aasen)


Om Modo inte kan få ordning på sitt PP med den kedjan så är det ju lika bra att sätta in BP formationen + en extra kille och lura i dem att det är BP...


Fast jag vet inte, kanske det blir för mycket av det goda också... Ju fler kockar desto sämmre soppa brukar man ju säga. Men det får väl tiden utvisa då.


Gällande kedjorna så skulle jag vilja se:

MZA-Susse-Skröder (Skröder måste komma igång att producera och om det då krävs att han får lira med Susse så får det väl vara så då)

Macke-Foppa-Magnus Häggström (Magnus spelar verkligen bra när han spelar med Foppa, vilket hans hattrick i förra matchen visar. Vissa kan tycka att det är slöseri med att sätta Magnus i den kedjan, men jag tror att det kan bli bra).

Green-Svartvadet-Hinote (Lite osäker hur jag vill forma tredje och fjärde då vi helt plötsligt får ett överskott på spelare (ta i trä...) men jag skulle nog vilja testa denna)

Madsen-Steen-? (Hmm... Hur som helst så blir 4e kedjan bara en avlastning, så den är väl inte den viktigaste att få ihop... :p)


Innan Macke, Susse och Green kommer tillbaka vill jag att Modo ska ställa upp med följande:

MZA-Svarten-Skröder (K. Forsberg fungerar inte för fem öre mellan Zuccarello och Skröder och den bäste ersättaren just nu är Svartvadet, han ska dock inte spela PP)

Hinote-Foppa-Häggström

Madsen-Steen-Molinder

Tuokko-K.Forsberg-Enström

Presentation


Denna bloggen kommer handla mycket om sport och med huvudfocuset på hockey, elitserien och Modo. Dock så kommer det nog att kryddas med lite annat också.

Kommentera gärna inläggen :)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Gästbok

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards