The life of a MODOfan

Alla inlägg under januari 2009

Av Therése - 31 januari 2009 23:20

Så, nu har jag tagit tag i det hela och jobbat "ikapp" i matten igen. Det var nämligen så att jag var sjuk i måndags så jag missade en matte lektion där och så mådde jag inget bra under tisdagen så på den lektionen så gjorde jag inte så mycket.

Som tur är så verkar det som vi håller på med nu ha gått in relativt enkelt i min hjärna så det har gått ganska bra... Är bara lite irriterad över att man måste byta mellan "radian" och "degree" hela tiden på räknaren beroende om man ska räkna i radianer eller i grader...
 
Just nu håller vi på med det komplexa talplanet. Jag trodde faktiskt att matte E skulle vara svårare men man ska väl inte säga så mycket, det kommer väl... Men om man jämför med pärsen på slutet i matte D...

Av Therése - 31 januari 2009 21:08

Jag vet inte vad jag ska säga... Men det är inte acceptabelt av MODO att förlora med 6-1 (?) mot LHC om man vill spela slutspel.


Nu vet jag vad som måste vara punkt 1 på listan över vad ledningen i MODO måste göra (förutom att värva ny målvakt om det fortfarande är möjligt...). Det de måste göra är att FÖRBJUDA i alla fall Timander och gärna även Hedman från att åka och spela LG...


Varför? Jo, för att man har matchat dem båda aldelens för hårt och det börjar man se resultaterna av nu... 


LG är i alla fall en turnering som Sverige inte kommer att vinna och som INGEN bryr sig om...


Skulle gärna även se att Skröder och Zuccarello skippade sina landslagsuppdrag, men jag ska väl inte hindra dem från att spela OS-kval... Det betyder ju lite mer än någon urtråkig 4 nationsturnering...

Av Therése - 31 januari 2009 17:42

Luleå-Brynäs (4-0)
Väldigt bra att Luleå leder, men kan de sluta låta Omark plocka så många poäng? Tre hittills varav ett mål och två assist... (intressant att Johan Harju har varit inblandad i alla 4 mål)


Timrå-Färjestad (4-0)
Detta uppskattas inte... Nu är det dags för FBK att börja göra lite mål och vinna denna match...


Rögle-Södertälje (2-0)
Snälla SSK, kan ni inte se lite mer ut som ett elitserielag och vinna över Rögle i denna match... Ni vet att det inte är helt kört än va?


Djurgården-HV71 (2-3)
Detta resultatet känns bra... SE TILL ATT HÅLLA I NU HV!!!


Frölunda-Skellefteå (1-0)
Skulle inte gör mig allt för mycket om SAIK skulle vinna denna matchen... Ett oavgjort resultat skulle inte kännas helt fel heller...

Av Therése - 31 januari 2009 17:06

Hej allihopa :)



Nu har jag tänkt att testa en ny portal för mitt skrivande och jag tänkte om det finns någon här som gillar det som jag har skrivit så kommer jag att fortsätta på My view on life


Jag vet inte, kanske att jag kommer att blogga här lite parrallellt också...

Av Therése - 31 januari 2009 17:05

Gud vad jag är laddad inför denna match . Med alla nya spelare som snart ansluter till Modo så måste ju de nuvarande spelarna spela på topp idag för att vara säkra på att få speltid även efter att de nya spelarna anslutit.



Skadeläget i de båda lagen ser ut som följande:
Magnus Håkansson och Daniel Fernholm saknas i Linköping men det är troliga att nyförvärvet Robin Persson är med i truppen.


I Modo så saknas skadade Hans Jonsson och Fredrik Warg. Foppa är heller inte med i truppen inför kvällens match.



Sist när lagen möttes nere i Cloetta center så vann Modo med hela 5-1 , en upprepning av det ikväll tack



KÄMPA MODO!!!

Av Therése - 31 januari 2009 16:35

Jag var nästan 100% säker på att idag var den sista dagen för övergångar mellan lag innan transferfönstret till och från elitserien stängde. Men nyss så läste jag något som fick mig att fundera...:

"Infaller 31 januari (sista övergångsdatum) på en helgdag, ska övergångshandlingarna och/eller spelaravtalet vara administratören tillhanda senast sista vardagen före den 31 januari."
Tävlingsbestämmelser 2008/2009 §4:4 Spelarövergång/Spelaravtal


Så då är det väl slut värvat för denna säsongen då... Om inte det är någon som skrivit på men som klubben ännu inte namngett officiellt...

Av Therése - 31 januari 2009 16:27

Vara "polis" åt Foppa.


Känns som om detta är den logiska anledningen till att Sami Torkki värvades till Modo. Verkar som om han inte har något emot att vara livvakt åt Foppas fot iallafal... Kanske var det Foppas själv som kom med det kravet till Ecke...


Annars så kan man ju hoppas på att han kan få igång spelare som t.ex Tuokko.


Köpfesten (aftonbladet.se)

Av Therése - 31 januari 2009 14:42

Idag så är det full omgång i hockeyns elitserie såhär den sista speldagen innan landslagsuppehållet. 

Matcherna som spelas idag är följande:
Luleå-Brynäs 16:00
Timrå-Färjestad 16:00
Rögle-Södertälje 16:00
Djurgården-HV71 16:00
Frölunda-Skellefteå 16:00

(Linköping-Modo 18:30)


Luleå-Brynäs
Skadade/borta:
Luleå: Frågetecken för Pierre Johnsson och Andreas Burström.
Brynäs: Mikael Lind, Alexander Sundström och Björn Danielsson saknas pga. skador.

I de tidigare mötena lagen emellan så har Luleå vunnit en, Brynäs två och en match har slutat oavgjort.

Mitt Tips: 1


Timrå-Färjestad
Skadade/borta:
Timrå: Erik Andersson, Magnus Åkerlund, Dennis Persson och Nate DiCasmirro saknas.
Färjestad: Thomas Rhodin, Jonas Gustavsson och Per Åslund avstår spel pga. skador.

I de tidigare mötena lagen emellan så har Färjestad vunnit alla fyra.

Mitt Tips: 2


Rögle-Södertälje
Skadade/borta:
Rögle: Frågetecken på Kenny Jönsson pga. magsjuka och Mikael Gath som har en lättare skada.
Södertälje: Stefan Pettersson och Yared Hagos missar matchen och det gör troligtvis även Jonas Höglund och Hendrik Karlsson.

I de tidigare mötena lagen emellan så har Rögle vunnit en, Södertälje två (en i sudden) och en match har slutat oavgjort.

Mitt Tips: X


Djurgården-HV71
Skadade/borta:
Djurgården: Oscar Eklund saknas och ersätts av Ronnie Pettersson. Saknas gör även Stefan Ridderwall, Hendrik Eriksson, Andreas Engqvist och Niklas Andersson.
HV71: Kim Staal, Jan Hrdina, Johan Halvardsson, Nicholas Angell och David Fredriksson saknas.

I de tidigare mötena lagen emellan så har HV71 vunnit tre och en match har slutat oavgjort.

Mitt Tips: 2


Frölunda-Skellefteå
Skadade/borta:
Frölunda: Långtidsskadade Jonas Nordquist och Andreas Karlsson saknas.
Skellefteå: Christian Söderström spelade inte senast men finns med på resan ner. Niko Dimitrakos stannar dock hemma då han då han väntar påökning.

I de tidigare mötena lagen emellan så har Frölunda vunnit två och Skellefteå två matcher.

Mitt Tips: 2

Presentation


Denna bloggen kommer handla mycket om sport och med huvudfocuset på hockey, elitserien och Modo. Dock så kommer det nog att kryddas med lite annat också.

Kommentera gärna inläggen :)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Gästbok

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards