The life of a MODOfan

Alla inlägg under oktober 2008

Av Therése - 31 oktober 2008 23:23

Det är roligt att tänka att under de 4 senaste dagarna så har 3 MODO målvakter hållit nollan 4 gånger. Först Krizan som häll nollan om Brynäs i tisdags, Zacke som höll nollan mot Timrå igår och mot Huddinge ikväll för Löven. Samt Niklas Svedberg som höll nollan mot Löven ikäll för Huddinge (om men räknar bort straffarna).

Lite rolig situation där då två MODO målvakter ställs mot varandra, och MODO är inte med i matchen.

Zacke har för övrigt ganska grym statistik i allsvenskan. 0,98 insläppta mål/match och en räddningsprocent på 96,10 %.Jag kollade även in hemma och borta statistiken för modo;

Hemma:
5 MODO Hockey 8 4 2 2 28 : 22 15

Borta
2 MODO Hockey 9 4 2 3 28 : 22 15(placering, lag, spelade matcher, vunna, oavgjorda, förlorade, gjorda mål : insläppta mål, poäng)

Lite intressant att de har exakt samma antal insläppta och gjorda mål både hemma och borta + att de har gjort lika många poäng hemma som borta.

Av Therése - 30 oktober 2008 22:56

Gud vad bra de spelar just nu. På senaste tiden har alla spelare lyft sig, även om kedjan Skröder-Sundström-Zuccarello är till synes överlägsna allt och alla.

Men det är jäkla synd att SAIK var tvungna att vinna ikväll över HV71, annars hade ju 1a platsen i tabellen varit vår, men jag får väl svälja min stolthet för ett litet tag och gratta SAIK till den första förstaplaceringen i elitserien på 27 år.

Så tvåa får väl räcka för nu...

Det var föresten väldigt roligt att Zacke fick hålla nollan, och mot Timrå (som i och för sig inte spelar sin bästa hockey, men ändå...)

Så resultatet på de tre senaste matcherna är 15-2 till MODO, ganska bra :D. Eller inte bara ganska, det ÄR BRA! Känns även bra att vi har vunnit 6 av de 7 sista matcherna (!)

Sedan vill jag berömma de modosupportrar som hade letat sig ner till proppskåpet, för de tillsammans med Timrås beslut att hemma spela i sina vita tröjor (= MODO spelade i sina röda tröjor), fick en att ta sig en ordentlig funderare om vi inte spelade i ett fullsatt Swedbank trots allt :D

Av Therése - 30 oktober 2008 13:45

På aftonbladet har de en artikel om vinterdäck, men det var inte den jag ville kommentera utan en av komentarerna till artikeln.

I artiklen säger Dan (motorexpert på if): "Men det kommer ske idag (Han hade inte bytt till vinterdäck änn). Jag såg väderprognosen i går och det ska ju bli risigt väder här i södra Sverige. Man har ju i ganska färskt minne när det blev riktig ishalka och vi fullständigt lamslogs här i Stockholm. Så kan det bli nu också, har det inträffat en gång kan det hända igen."

Sedan kommenterar någon, tydligen någon utan så bra läsförståelse (men det orkar jag inte bry mig om...):

"Södra Sverige??? För mig som bor i Malmö känns inte Stockholm som södra Sverige. Snarare södra norrland, och att det snöar lite på Stockholmarna är väll bara trevligt, eller???"

Vem ska man strypa... Jag är less på alla sörlänningar som anser att norrland är bara norrland (dvs. bara en klump av land som de inte bryr sig om...). För min del så har jag svårt att se att norrland ens sträcker sig ner till Sundsvall! Så sålänge som Sörlännigar objetificerar norrland (och till och med försöker trycka in Stockholm i Norrland...) så kommer jag hädanefter kalla allt nedanför gävle för Stockholm! Det är väl ganska rättvist...

Ja, jag vet... Men jag kände för att släppa ifrån mig lite ilska...

Av Therése - 30 oktober 2008 13:37

På aftonbladet så har de en artikel med namnet ”Snuskskylten fick nej av vägverket”
Det hela handlar om denna skylt:

Kan du komma på varför??

Det krävs verkligen god fantasi för att förstå varför Vägverket tyckte den här skylten var för snuskig....

Och här är anledninge till varför vägverket inte godkände skylten:

Och även här så krävs det en god portion av (snuskig)fantasi för att komma fram till det som vägverket kom fram till...

Orsaken till det hela var att "Den beteckningen kan väcka anstöt om den läses baklänges, i en backspegel eller liknande" - (Vägverket)

Vägverket tycker tydligen att det går att utläsa ordet oralsex från skylten om man ser den i t.ex sin backspege...

Så istället för att spendera tid och pengar på att laga vägar så är det att dekryptera registreringsskyltar som de lägger det på...

Men man kan ju undra vad han/hon som ville ha skylten tänkte på :p

Länk till artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3660442.ab 

Av Therése - 29 oktober 2008 20:12

Jag så på ett tv-program idag där de nämnde ordet oskuld, de pratade om en tjej som inte hade haft sex än. Jag började tänka just på ordet oskuld… Om man delar upp det ordet så får man ju o-skuld.
O som betyder ungefär inte och skuld som i alla fall jag jämför med ordet synd i detta sammanhang.

Det känns lite som om ordet oskuld menar att man inte har gjort något syndigt om man inte har haft sex. Betyder det då att man GJORT nått syndigt när man haft sex??

Jag tycker att man ska ta bort ordet oskuld ur det svenska språket då det ger sex en sån negativ innebörd. Det är i alla fall vad jag tycker…

Av Therése - 28 oktober 2008 23:52

Var det någon som såg Rosenberg: Amerikas val på Tv4 ikväll? Om du inte såg det så tycker jag att du ska se det när/om det går i repris, annars så har jag spelat in det…

Jag vill bara säga att jag blir så J*VLA IRRITERAD när jag ser amerikanare som vill att "staten" ska betala för "allt" (skola, vägar m.m.) men de vägrar att betala mer skatt... Hur den ekvationen går ihop ens i deras idiotiska hjärnor är för mig ett stort myserium...

En av de kvinnorna tar bara priset... Jag översätter till svenska vad hon sa:

"Vår (hennes familj) ekonomiska situation är redan så svår så vi vill inte ha några mer (eller dyrare) skatter. Höjningen på bensinpriset och den höjda matkostnaden har gjort att vi inte kan gå på BIO lika ofta som förut"

Vadå bara vilja vrida nacken av någon!!!!
______________________________________
 Tv4:as beskrivning av serien:

” Rosenberg: Amerikas val är en dokumentärserie i tre delar där en av Sveriges främsta USA-kännare, Göran Rosenberg, ger sin bild av Amerika och amerikanerna valåret 2008.
I tre personliga reportage tecknar Rosenberg ett porträtt av dagens USA efter åtta år med George W. Bush vid makten. Vad har det blivit? Vad ska det bli? Vad har världen att vänta? Rosenberg tar upp frågor som hur amerikanerna ser på sig själva, på nationen och på sitt imperium.”


Dagens avsnitt handlade om Civilisationen och Ekonomin där det bl.a tas upp krisen på bolånemarknaden och STADEN i USA som gått i KONKURS (!).

Det har även gått ett avsnitt tidigare som handlade om Nationen:

” Hur ser USA på sig själv som nation? Hanteringen av den illegala invandringen och det allt starkare inflytandet från en växande spansktalande population väcker frågor om vem som tillhör Amerika och vem som inte gör det.
I dokumentärseriens första reportage, Nationen, gör Göran Rosenberg en resa över och mellan politiska och kulturella gränser i det amerikanska samhället. Hur ser USA på sig själv som nation? Hanteringen av den illegala invandringen och det allt starkare inflytandet från en växande spansktalande population väcker frågor om vem som tillhör Amerika och vem som inte gör det.”

Här kan du läsa mer om serien: http://www.tv4.se/1.659507/rosenberg_amerikas_val?episodeId=1.659508

Avsnitt 3 av 3 sänds på Tv4 den 4 november kl. 22:40 och handlar om Imperiet:

” I sista avsnittet av dokumentärtrilogin Rosenberg: Amerikas val, utforskar Göran Rosenberg det pris som USA har och kommer att få betala för sitt militära och ekonomiska agerande under de senaste åren. Rosenberg pratar med representanthusets talman Nancy Pelosi och före detta utrikesminister Madeleine Albright men reser också runt i landet för att utforska landets krigshjältekult och starka patriotism.”

Av Therése - 28 oktober 2008 22:07

MODO hockey är dom bästa, HEJA, HEJA, HEJA MODO :D

Gud vilken bra match ikväll :), iallafall 2a och 3e perioden.
6-0!! Inget dåligt resultat heller :p Och roligt att Krizan fick hålla nollan för första gången denna säsong :). Men han hade bra hjälp av stolparna, men även av backarna :)

Det är rolig läsning när man kollar på topp 10 i poäng- och +/- tabellerna :D

Av Therése - 28 oktober 2008 18:44

Skaffade Bank-id idag... Lösenordet till den skulle vara minst 12 tecken och minst 1 siffra.... Hur kommer man på ett lösenord på minst 12 tecken som man ska kommaihåg sedan åxxå...

Det tog ett tag innan jag kom på något...

Presentation


Denna bloggen kommer handla mycket om sport och med huvudfocuset på hockey, elitserien och Modo. Dock så kommer det nog att kryddas med lite annat också.

Kommentera gärna inläggen :)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Gästbok

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards