The life of a MODOfan

Alla inlägg under december 2008

Av Therése - 31 december 2008 23:41

Nu ska jag bege mig ut för att njuta av lite fyrverkerier men innan dess så vill jag passa på att önska ett Gott Nytt År till alla :)

Nu är det bara 20 minuter kvar av 2008. Ta vara på de minuterna, de kommer aldrig tillbaka.


//Therése

Av Therése - 31 december 2008 23:09

Jag är urdålig på nyårslöften... Både att komma på några och på att hålla dem...

Det finns ju olika typer av nyårslöften...

De vanliga/traditionella
Som t.ex att sluta röka eller att banta. Röker gör jag inte och jag vet bättre än att ha att börja banta som nyårslöfte. För mig funkar det inte som någon positiv motivation...

De riskfulla
Saker som inte helt fullt ligger i sina egna händer. Som t.ex småkronornas lagkapten Oskar Möllers nyårslöfte; Att vinna VM-guld :)

De framåtsträvande
Att man t.ex lovar att ska utvecklas på något sätt. Kanske att man ska byta jobb eller likande.

Det finns fler typer också, men om jag måste avlägga ett nyårslöfte så ska det vara att jag inte ska deppa ner mig totalt om MODO åker ur i kvartsfinalen och ta allt över en kvartfinal som en bonus. (Dock så får vi inte åka ut mot Timrå... Då gäller detta löfte inte...)

//Therése

Av Therése - 31 december 2008 22:59

 Fy f*n vad vi är bortskämda!!!

 

5-0 (!) mot Ryssland!!! Det händer inte varje dag...

 

Gud vad fin vår nationalsång är och den blir bara snyggare när man får höra de svenska spelarna sjunga dem efter en formidabel vinst mot Ryssland, även om det är definitivt bättre på hockey än att sjunga :p Lite härligt nynnande från Niklas Wikegård fick vi också höra :p

 

Nu känner man sig verkligen lycklig även fast man vet vilka som ligger på jumboplatsen i elitserien...

 

Hoppas att de kan ta med det som var bra i denna match till nästa och inte bli allt för självsäkra och så hoppas vi på att Kanada vinner ikväll så att Sverige får spela match kl. 21:30, annars 0:30... Jag hoppas på 21:30 då hinner man se hela MODO-Färjestad innan matchen börjar och man slipper vara uppe halva natten... I sådana fall så blir det iallafall USA som står för motståndet, om Kanada förlorar mot USA ikväll så möter Sverige Kanada den 3 jan kl 0:30 (dvs. den 4 jan, natten mellan 3 o 4 alltså)

 

Hoppas bara att Oskar Möller repar sig till den matchen... Axelskador kan vara lömska... Men som tur så är hela laget så bra så att det är inte precis som om hela laget står och faller med sin lagkapten, men självklart är han en stor fördel.

 

//Therése

Av Therése - 31 december 2008 22:07

Nej... Vad hände med det fina enkla spelet..?

 

Varför måste de bums vika ned sig när de spelat ett tag...

 

Nu är det för mycket duttande och man försöker spela allt för svårt...

 

Jag kanske borde ändra mitt uttalande om att det var en bra ide att splittra backparet Hedman-Karlsson och sätta Hedman med Rundblad istället. För nu har Rundblad smittats av MODOförbannelsen och nu är det backparet det sämsta som Sverige har just nu...

 

Nu måste Sverige gå tillbaka till basics och spela säkert och lugnt så har vi dendär direktkvalificeringen till semifinal utan tvekan.

 

Sedan Markström... Vad ska man säga... När det kommer till honom så saknar man ord. Han är bara så bra!

 

Skön bild som lagkapten Möller målar upp med att borra ner den svenska flaggan mitt i mittcirkeln efter vinst i finalen :)

 

//Therése

Av Therése - 31 december 2008 21:26

OCH DET ÄR RYSSLAND SOM VI SPELAR EMOT!!!

GUD VAD BRA DE ÄR!!!!

Det bara smäller!!!


Gud vilken skön undersökning som SVT gjort :p De gick runt i arenan och frågade kanadensare: "Vilket lag kommer Sverige att slå i finalen?" :p

Snacka om vad självsäkra kanadensarna är... Men med det spelet som Sverige har just nu så kommer de att få käka upp det BIG TIME!!!

Sedan så vill jag bara säga att det var ett smart drag att dela på backparet Hedman-Karlsson, då Hedman har varit lite tillbakatryckt av den väldigt offensiva Karlsson. Nu hoppas jag bara att Hedman kan bli lite mer framträdande under de två återstående perioderna.

//Therése

Av Therése - 31 december 2008 19:39

Vi ligger sist, har en sportchef som inte har minsta tanke på att kicka någon då han har "100% förtroende för både spelare och ledare", har en huvudtränare som inte gör mista lilla för att förändra situationen och supportrar (?) som gått över gränsen...

Och vet ni vad det mest tragiska är? Jag vet inte om jag orkar bry mig längre...

Missförstå mig inte, elitserien eller division 4, MODO kommer alltid att vara laget i mitt hjärta, men när ledningen inte verkar bry sig om sina egna supportrar...

Men jag vill bara säga att jag tycker att det är fel tillvägagångssätt att tracka ner på spelarna då jag är till 100% övertygad om att de inte vill något hellre än att lyckas, inte minst för oss, deras fans...

Vandaliseringen är en sådan dum grej att jag inte vill dra upp den... Nu vet jag inte om det är personer som kallar sig för supportrar som gjort detta, men det skulle vara ett konstigt sammanträffande annars... Det enda som jag egentligen vill säga till de personer som gör saker som detta är att de måste inse att även om det är fler personer som kan instämma i den besvikelse som de känner så är det INGEN som stödjer detta tilltag... Det är inget som gör att MODO kommer att börja vinna igen...

Men vad är det som vi strävar efter egentligen i seriespelet? Jo, vi vill komma till slutspel... I slutändan spelar det ingen roll om vi kommer 1a eller 8a. I ett slutspel kan vem som helst vinna... Och vi har faktiskt ENBART 4p upp till en 8e plats med 20 matcher kvar att spela + att vi tillsammans med Timrå har en match mindre spelade än resterande lag... Det är långt ifrån över! Och jag tror att det bästa som vi fans kan göra är att ställa upp vid varje match och fylla banken och bortastå på andra arenor så ofta som möjligt! Visa att vi inte bara är några medgångssupportrar!


Älska som mest, när de förtjänar det minst, ty då behöver de det som mest



//Therése

Av Therése - 30 december 2008 22:38

...

Jag vet inte ens vad jag ska skriva...

Vi ligger sist...

SIST!!!

SIST!!!

MODOs tapp i tabellen måste vara något slags rekord... Att på mindre än två månader tappa 11 placeringar?? Detta ska inte gå för ett elitserielag...

Vad har hänt med MODOs tidigare så höga lägsta nivå???

Jag brukar försöka att hålla mig ifrån vad som är rätt och fel gällande sparkande av tränare och liknande, då det är svårt att få en helt klar bild av vad som händer inom föreningen, men nu kan jag inte hålla mig längre!

Rindell SKA BORT!!! Det spelar ingen roll om han inte direkt är ansvarig för det dåliga spelet på isen, han gör ju inte precis något konstruktivt för att förbättra den... Och det är nog bäst om Andersson får följa med i det flyttlasset...

Om inte Ecke inser detta så tycker jag att även han ska bort!

Sedan så BEHÖVER vi fler spelare!! Det funkar inte i MODOs situation att tro att tre frånvarande backar inte betyder något... Det är inte några dussinspelare som är borta precis...

Nej, nu ska jag gå och övertala mig själv att jag inte ska slå sönder något... Måste sluta skriva innan jag slår sönder tangentbordet...

Och så ska jag sluta se på TV4 för alltid!!! MÅSTE man kommentera att MODO ligger sist i tabellen 6-7 gånger i samma nyhetssändning???!!!

//Therése

Av Therése - 29 december 2008 20:21

Om ca 30 minuter så är det nedsläpp i Sveriges tredje match i årets version av JVM.

Dagens match är mot Lettland, en match som inte ska vara allt för svår om inte det svenska spelet helt fallerar under matchen och att vi underskattar dem.

Det är lite knivigt läge då Sverige spelade match "igår" (kl. 0:30 inatt) mot Slovakien och har en viktig match som troligtvis kommer att bli en gruppfinal mot Ryssland där det kommer att bestämmas vem av Sverige och Ryssland som kommer att gå direkt till semifinal och vilket av lagen som kommer att behöva spela kvartsfinal för att få en ytterligare chans att nå semifinal. Dvs. man måste spara på krafterna inför onsdag men fortfarande ladda och framförallt vinna. Men det ska nog gå bra.

Sveriges lag mot Lettland:
Målvakter:

30. Mark Owuya, startar (DIF)
25. Jacob Markström, vilar inför rysslandsmatchen (BIF)

Formationerna:
4. (B) Victor Hedman, A (MODO)
5. (B) Erik Karlsson (FHC)
9. (F) Oscar Möller, C (LA Kings)
22. (F) Mikael Backlund (Västerås)
26. (F) Jacob Josefson (DIF)

7. (B) David Rundblad (SAIK)
8. (B) Viktor Ekbom (LHC)
18. (F) Joakim Andersson, A (FHC)
21. (F) Magnus Svensson Pääjärvi (TIK)
29. (F) Simon Hjalmarsson (Borås)

3. (B) Sebastian Erixon (TIK)
6. (B) Nichlas Torp (HV71)
24. (F) David Ullström (HV71)
20. (F) Andre Petersson (HV71)
10. (F) Mattias Tedenby (HV71)

11. (F) Marcus Johansson (FBK)
17. (F) Anton Persson (BIF)
28. (F) Carl Gustafsson (DIF)
23. (F) Nicklas Lasu (FHC)

Ej ombytt (spelar ej):
16. (B) Tim Erixon (SAIK)
Vet inte riktigt varför Tim inte spelar... Får kolla upp det...


 edit: Tim har fått en släng av magsjuka

Å se, nu har jag fördrivigt 20 min :p

//I am Me

Presentation


Denna bloggen kommer handla mycket om sport och med huvudfocuset på hockey, elitserien och Modo. Dock så kommer det nog att kryddas med lite annat också.

Kommentera gärna inläggen :)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frĺgor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Gästbok

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards