The life of a MODOfan

Alla inlägg under mars 2009

Av Therése - 11 mars 2009 21:58

Då har det hänt igen, en ung person har kommit till slutsatsen att den enda utvägen är att ta ett vapen och gå till en skola (en skola som han tidigare gått på) och skjuta ihjäl folk.

Jag kan inte ens börja tänka hur hemsk denna person måste ha sett på livet när man känner att detta ens är tänkbart att genomföra...

Klädd i en svart millitärmundering så klev Tim Kretschmer in på sin skola och öppnade eld mot lärare och elever med ett automatvapen när han gick från rum till rum och sköt besinningslöst. Till ett av klassrummen återvände han tre gånger. Sista gången ska han enligt vittnen ha tilltalat sina offer, skriver Bildzeitung.

"Va, är ni inte döda än", sa han innan han på nytt öppnade eld med sitt automatvapen.

Dödstalet är just nu uppe i 16 döda, men detta kan komma att öka då många svårt skadade personer nu vårdas på sjukhus.

Jag kan inte heller böra med att sätta mig in i situationen till föräldrarna och resterande familjer till de döda och skadade. Och till alla föräldrar som har barn på den skolan, tänk att få höra på nyheterna att det varit en skolskjutning på ditt barns skola och sedan leva i ovisshet om ditt barn lever eller inte...

Mina tankar går till alla inblandade i denna tragedi. Skolskjutning i Tyska Winnenden

Av Therése - 10 mars 2009 21:05

Imorgon så tar Modo Hockey J20 emot Södertälje SK i Swedbank arena. Det är den första matchen i best av tre i förkvalet (åttondelsfinal).


Detta blir första gången denna säsong som Modo Hockey möter Södertälje då J20 SuperElit, som båda lagen spelat i denna säsong, är uppdelad i J20 SuperElit Norra och J20 SuperElit Södra. Serien är även uppdelad i Höst och Vår, där de 4 främsta lagen i varje grupp går vidare till J20 SuperElit topp-8 medans resterande går vidare till J20 SuperElit Vår norra/södra.


Södertälje kom 4a av 10 lag under hösten och har därför under våren spelet i topp-8 där man hamnade 8a och sist. Modo kom 6a under hösten men vann sedan J20 SuperElit Vår norra.


Enligt tränaren Alexander Beliavski så är truppen laddade. Han fortsätter med att säga:


"Vi har förstått att det är ett hårt arbetande lag och det gäller att vi är med de första bytena."
"Vi känner oss i bra form och alla är tillgängliga för spel, så vi är laddade" avslutar Alexander Beliavski.

Av Therése - 9 mars 2009 23:43

Satt just och kollade på project runway på Tv3. Jag tycker att det är ett roligt tv-program, men ibland kan man undra hur både desigerna och dommarna tänker...

Jag ska väl inte säga att jag kan så mycket om mode, men jag har ju ändå en känsla för vad som är snyggt och inte och jag kan för det mesta förutspå vilka som kommer att hamna bland de tre sämsta... Men jag tycker att det är väldigt svårt att se vilken som kommer att vinna...

Som ikväll t.ex Jag tyckte att klänningen som vann såg hemsk ut och jag skull aldrig ha på mig något sådant... Överdelen såg hur slarvig ut som helst och nederdelen såg väldigt maskerad ut enligt mig...

Men ja, ja.. Det finns tydligen folk som tycker att det är snyggt också...

Av Therése - 9 mars 2009 22:07

Satt just och kollade på Spårlöst som nyss hade säsongspremiär på Tv4. Gud vad kännslomässig man blir när man får följa en sådan historia och deras resa för att hitta sina rötter.

Avsnittet handlade om två tjejer som tillsammas med två av sina syskon adopterades till Sverige för 15 år sedan. Nu vill de hitta sina föräldrar och sin yngre syster som blev kvar i Polen.

Det hela börjar med en hel del bakslag, de kan inte få hjälp på den polska folkregistret pga. av polska lagar, när de kontaktar den svenska ambasaden så får de beskedet om att båda deras föräldrar är döda. Sedan så letar de upp tolken som hjälpte deras föräldrar med adoptionen, men de får reda på av hennes man att hon dog för tre år sedan i canser.

De provar sedan en sista utväg då de igen ringer den svenska ambasaden och då får de reda på att deras farföräldrar är döda, men att deras morföräldrar är i livet. När sedan programledaren begersig för att träffa morföräldrarna för att se om de vill träffa flickorna så får hon beskedet att de hemst gärna vill träffa dem. Hon upptäcker även att systrarna även har en storasyster som bor med sin som och man tillsammas med morföräldrarna.

De vet nu även namnet och personnumret på deras lillasyster som idag är 16 år, men pga. av de polska lagarna så måste de vänta tills lillasysterna är myndig innan de kan leta upp henne genom de polska registerna. Det som de vet är att lillasystern blev bortadopterad till en polsk familj.

Av Therése - 9 mars 2009 16:54

Jag vaknade imorse klockan 5 och kände direkt att jag mådde jätteilla. Spenderade sedan en timme hängande över toalettstolen, vilket jag inte tycker är precis det roligaste man kan göra...

När jag gick och la mig igen så tänkte jag skicka ett sms till Sara för att säga att jag inte skulle komma till skolan idag, men jag lyckades somna medans jag skrev smset med mobilen i min hand... Det tycker jag är ganska duktigt att göra...

Men hon väckte mig ca en halvtimma senare med ett sms med frågan om när jag skulle åka in till skolan så då fortsatte jag på mitt sms till henne.

Efter det så somnade jag nog ganska fort igen... Vaknade sedan runt halv tio och resten av dagen har jag bara försökt hålla mig från att tänka på något som skulle få mig att behöva hänga över den där toalettstolen ingen...

Inte den roligaste dagen precis...

Av Therése - 9 mars 2009 16:53

Såg just på gårdagens avsnitt av kalla fakta på tv4.se. Avsnittet handlade om ”fallet Mimmi” och vad som hände henne under vad hon och hennes man förstod var en rutinoperation.

Känns som om det var en massa strul kring detta men man orkar knappt döma de inblandade då man bara tänker på Mimmi som nu inte kan prata eller gå och enbart kan kommunicera genom att röra lite på en hand eller blinka. Man vet inte hur medveten hon är, men hennes man säger att hon tror att hon förstår vad som händer runt omkring henne.

Och tänk på honom, som nu är helt ”själv” med deras två barn, och förväntas i framtiden att ta hand om sin fru. Jag tänker även på barnen, liksom ena dagen är mamma som en vanlig mamma och nästa dag så kan hon inte göra något av det hon gjort tidigare.

Vi lär nog aldrig få reda på om det var kaoset i operationsrummet som orsakade detta eller om det hela är en olycklig komplikation, men hur som helst så tycker jag att den ansvarige överläkaren ska bli av med sin legitimation…

Se avsnittet här i ytterligare 7 dagar: www.tv4.se/2.28209?videoId=1.883848&renderingdepartment=2.757

Av Therése - 8 mars 2009 21:09

Satt just och kollade på wipeout på femman.

Visst kan det vara roligt att skratta åt folk som ser roliga ut eller slår sig (inom rimliga gränswer...) men jag tycker att upplägget är lite väl enkelt...

Jag hade förväntat mig något mer typ stadskampen eller något... Landskampen kanske, och att man skulle få följa samma folk under hela serien och att de hade utslagstävlingar och tillslut bara hade en kvar eller något...

Istället så ska det komma nya personer varje vecka och i slutet på varje program så har en person vunnit...

Nja... Detta var inte särskillt bra enligt mig...


Stadskampen föresten... Varför fortsatte man ej med det? Jag tyckte det var ett jättebra program...

Av Therése - 8 mars 2009 16:53

Läst just två riktigt roliga artiklar. De är skrivna av sportbladets reportrar Mats Wennerholm och Simon Bank. Grejen var att de bytt plats för en match, där Wennerholm som vanligtvis skriver om hockey skriver om en fotbollsmatch och Bank som vanligtvis skriver om Fotboll gick på en ishockeymatch.

Men jag kan ju säga att de inte skriver allt för mycket om matcherna, utan mer deras upplevelser.

Wennerholm om fotboll: Inga repriser, ingen pressläktare - en mardröm för mig.
www.aftonbladet.se/sportbladet/article4593084.ab

Wennerholm var på Turinderbyt ”Derby della Mole” mellan Torino och Juventus.
"Längtar hem till svensk slutspelshockey."
____ ____

Bank om ishockey: Som ett fett, blått godståg.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/article4595036.ab

Bank var på kvartfinal 2 mellan HV71 och Timrå
"Jag fick googla fram att HV71 är svenska mästare."

Som inbitet ishockeyfan så håller jag självklart med Wennerholm och undrar om det är något fel på Bank (fast det var ju en match mellan HV71 och Timrå... Inte så mycket att se :p).

Presentation


Denna bloggen kommer handla mycket om sport och med huvudfocuset på hockey, elitserien och Modo. Dock så kommer det nog att kryddas med lite annat också.

Kommentera gärna inläggen :)

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Gästbok

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards